這首是Maroon 5翻唱的歌曲,
收錄在《Overexposed》上一張《Hands all over》專輯裡,
很喜歡Adam詮釋The Air That I Breathe的唱腔方式。

音質OK的MV:http://www.youtube.com/watch?v=PGuUnWmwG1M

Maroon 5 魔力紅─The Air That I Breathe

People never change,
人們永遠不會改變,
They seem to stay the same.
他們似乎停留在同樣的模式裡
They wear different clothes,
他們換上不同的衣服,
But play the same games.
但是玩著相同的把戲。

Many different ways
有好多種方式,
To say the same thing.
能夠訴說同件事,
Searchin for the right words,
思索對的那句話,
The ones that would make you stay.
那句可以讓妳留下的話。

Exchanging the way things were
更換和過去不同的方式,
For they way that they should be,
為了讓事情變成該有的樣子,
Yeah.
And choosing theses words
選擇那些話,
Is saying to her,
要對她說的話,
The things that she never heard
那些她從來沒有聽過的事情,
But always deserved.
但是永遠是她應得的。

I figured what it is all about.
我想出這全和什麼有關..(那就是妳)
It's you that I could never live without.
我沒有辦法過著沒有妳的生活,
Your everything,
妳是(我的)一切,
The air that I breathe.
是我呼吸的空氣,
Stupid not to know it all along,
愚蠢如我卻始終沒有發覺。

And everything I ever did was wrong.
所有我曾經做過的事情都是錯的,
Sadly it's too late for sorry.
難過的是現在道歉已經太遲了..

Oh I'm not even really sure
我甚至不太肯定,
Who made this mess,
誰製造出這一團亂,
And who threw what punch,
誰扔出一記重拳。
But I could not care less.
但我無法不在意,
All I know is that I'm here
我只知道我在這裡,
And you are not, Ohhh.
而妳卻不在,
Once I put this wasted pride aside,
這次我將過去的驕傲放在一旁,
Nothin's all I got, Ohhh.
我已經一無所有了。
Exchanging the way things were
更換和過去不同的方式,
For they way that they should be,
為了讓事情變成該有的樣子,
Yeah.
And choosing theses words
選擇那些話,
Is saying to her,
要對她說的話,
The things that she never heard
那些她從來沒有聽過的事情,
But always deserved.
但是永遠是她應得的。

I figured what it is all about.
我想出這全和什麼有關..(那就是妳)
It's you that I could never live without.
我沒有辦法過著沒有妳的生活,
Your everything,
妳是(我的)一切,
The air that I breathe.
是我呼吸的空氣,
Stupid not to know it all along,
愚蠢如我卻始終沒有發覺。


Ohh,
Somebody make it stop.
誰來讓這些混亂停止,
Yeahh.
And pick me up,
並讓我振作起來,
And just dust me off, Ohh.
掃去我心頭的陰霾。
The rainy day flood,
洪水般的傾盆大雨,
Will drowned all this love.
即將所有的愛淹沒,
Trapped at the bottom now,
(我) 深陷水底,
Please dig me up.
拜託妳將我拉出(困境)

I figured what it is all about.
我想出這全和什麼有關..(那就是妳)
It's you that I could never live without.
我沒有辦法過著沒有妳的生活,
Your everything,
妳是(我的)一切,
The air that I breathe.
是我呼吸的空氣,
Stupid not to know it all along,
愚蠢如我卻始終沒有發覺。

Sadly it's too late for sorry.
難過的是現在道歉已經太遲了..




arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 havehappyday 的頭像
    havehappyday

    Little People and Nnicorn

    havehappyday 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()